Kom jij kennismaken met het Einstein Telescope Education Centre?

Het Einstein Telescope Educaton Centre (ETEC), wat is dat eigenlijk? In het ETEC kunnen scholieren kennismaken met de Einstein Telescope en de wetenschap en techniek die hierbij komt kijken. Einstein Telescope is een indrukwekkend observatorium en wordt misschien in Zuid-Limburg gebouwd. Dit omvangrijke project is ontzettend interessant voor scholieren want zij zouden zomaar eens de toekomstige onderzoekers van de Einstein Telescope kunnen zijn. Het ETEC komt in Discovery Museum, hét wetenschap- en techniekmuseum van Zuid-Nederland.

ETEC is zo opgezet dat we schoolklassen uit de bovenbouw kunnen ontvangen die een compleet dagprogramma doorlopen. Hierin zien zij achtereenvolgens een spectaculaire film in ons aarde theater, volgen zij een interactief demonstratie college en werken zij aan workshops. De leerlingen sluiten het programma af door het maken van een impressie van de dag in een speciaal voor hen ingerichte, multimediale studio.

De eerste schoolklassen zijn welkom vanaf september 2024. Om alvast een idee te krijgen hoe een bezoek aan ETEC eruitziet, organiseren wij op 23 mei en op 11 juni van 16:30 tot 18:00 uur een speciale informatiemiddag voor docenten. Vanzelfsprekend is er dan ook volop de gelegenheid tot het stellen van vragen. Ook is het dan mogelijk om je klas alvast aan te melden.

Meld je aan voor de informatiemiddag

Einstein Telescope Education Centre – Informatiemiddag