Een inbraak oplossen in de herfstvakantie

De herfstvakantie komt er weer aan. In het zuiden en midden van het land valt ‘ie dit jaar in de week van 14 tot 22 oktober, voor het noorden een weekje later. Discovery Museum heeft vanaf de herfstvakantie een spannend nieuw aanbod voor nieuwsgierige bezoekers: een Escape Game door de Schatkamer.

Het spel speelt zich af in de Schatkamer van Discovery Museum, waar de historische collectie van het museum te bewonderen is. In de escape game krijgen deelnemers te maken met een inbraak. Hierbij is een prototype van de geheugentapper gestolen! Met de geheugentapper kun je het geheugen van een object afluisteren. De tappers die zich nog in het museum bevinden, zijn daarnaast gehackt. De apparaten kunnen alleen gereset worden door codes te ontdekken. “Bezoekers doen onderzoek via denk- en doe-opdrachten. Op deze manier komen zij spelenderwijs in contact met de erfgoedverhalen van de collectie hier”, vertelt Monny Jonkers van Discovery Museum. Wie kraakt de codes binnen de tijd en weet de inbraak op te lossen en de geheugentappers te resetten?

“De escape game is heel erg leuk om samen met je gezin of een groepje vrienden te spelen. Je kijkt op een heel andere manier naar collectiestukken en steekt er ook nog wat van op,” vertelt Monny. “Groepjes die het spel in de herfstvakantie willen spelen, kunnen zich melden bij onze receptiemedewerker, tegen een vergoeding krijgen ze daar een rugzak met alles wat nodig is om goed onderzoek te plegen. Een UV-lamp, een lijst met verdachten en natuurlijk een geheugentapper om te resetten.”

Overig

Monny Jonkers vertelt dat het Science theater en de speurtocht door de Expeditie andere publiekstrekkers zijn tijdens de herfstvakantie. “Dit is jaarlijks een drukke periode. We raden daarom altijd aan om tijdig tickets te bestellen, zodat mensen verzekerd zijn van toegang wanneer ze willen gaan.”