Tickets

Escape game

Gisteren is er in het museum ingebroken. Er zijn geen museumstukken gestolen, maar wel een van de prototypes van de geheugentapper. Hiermee kun je het geheugen van objecten afluisteren.

Na een test bleek dat de overgebleven geheugentappers nog functioneren, maar dat ze gehackt lijken. Bij toeval is ontdekt dat er in het museum raadsels verborgen zijn. Door deze op te lossen kunnen codes worden ontdekt om per object het apparaat te resetten. De directie wil niet dat de diefstal en het bestaan van de geheugentapper bekend worden. Dus de politie inschakelen is geen optie. Via een privédetective is er een lijst met verdachten opgesteld.

Wil jij ons helpen te ontdekken wat er is gebeurd en wie de dader is? Daarvoor moet je wel eerst de codes ontcijferen en de geheugens van onze collectiestukken aftappen.

Deze escape game speelt zich af in de schatkamer van Discovery Museum. In kleine groepjes gaat de hele klas tegelijk op onderzoek. Elk groepje doet de opdrachten in een andere volgorde. Er zijn denk- en doeopdrachten.

Al spelenderwijs komen de leerlingen in contact met de erfgoedverhalen van de collectie van Discovery Museum: machines & motoren, steenkolenmijnbouw, glas & aardewerk en techniek van het huishouden. Na afloop wordt met een quiz getoetst welke verhalen indruk hebben gemaakt. Ontdekt de klas wat er in het museum
gebeurd is?

► Basis onderwijs Groep 7 – 8
► Voortgezet onderwijs Klas 1-6
► Ca. 90 – 120 minuten
► € 82,50 per groep, maximaal 30 leerlingen
► Kerndoel: 44 / 51 / 56