DISCOVERY MUSEUM zoekt een enthousiaste publieksbegeleider

Bij Discovery Museum in Kerkrade staat alles in het teken van de thema’s aarde, wetenschap, techniek en ontwerp. Dé plek bij uitstek om in het verleden te duiken, het nu te ervaren en te leren hoe de toekomst eruit kan zien. Hier hebben onze bezoekers niet alleen een dag plezier maar worden ze ook een ervaring rijker over hoe we onze wereld samen mooier kunnen maken.

Discovery Museum biedt veel activiteiten: interactieve tentoonstellingen over wetenschap, techniek en design, adembenemende films en leerzame workshops. Daarnaast zijn er ook Labs waar bezoekers zelf aan de slag gaan.

Discovery Museum wil samen met alle bezoekers de aarde tot een betere plek te maken. Het museum geeft op een toegankelijke en leerzame manier inzicht in hoe de wereld werkt op het gebied van wetenschap en techniek.

Discovery Museum is voor het jaar 2022 uitgeroepen tot meest kindvriendelijke museum van Nederland, daar zijn we enorm trots op!

Voor het team publiekszaken zijn wij per direct op zoek naar een publieksbegeleider (14-24 uur per week).

Wat ga je doen?

Als publieksbegeleider ben je het visitekaartje van ons museum. Je ontvangt de bezoekers, beantwoordt vragen, geeft extra uitleg en zet je in om bezoekers een onvergetelijk dag uit te bezorgen. Je begeleidt schoolgroepen, verjaardagsfeestjes en educatieve activiteiten, zoals workshops. Ook presenteer je Science Shows, waarin je het publiek op toegankelijke en interactieve manier uitleg geeft over een educatief thema. Daarnaast bedien je de AV/IT apparatuur in de presentaties en heb je oog voor de veiligheid van de bezoekers en netheid van het gebouw en de tentoonstellingen.

Wat verwachten we van jou?

• Je bent gastvrij en klantgericht.
  • Je werkt graag in een team maar kan ook zelfstandig werken.
  • Je bent sociaal en hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je bent flexibel inzetbaar op verschillende dagen en tijden, ook in de weekenden, feestdagen en vakanties.
  • Je hebt interesse in onze thema’s: aarde, wetenschap, techniek en design.

En verder vragen we:

• MBO werk- en denkniveau
  • een goede beheersing van de Nederlandse, Duitse en bij voorkeur ook Engelse taal.
  • ervaring met bedrijfshulpverlening is een pré

Wat bieden we jou?

Discovery Museum biedt je een uitdagende en afwisselende functie in een inspirerende omgeving binnen een enthousiast en ervaren team. We bieden een prettige werkplek met goede aanvullende arbeidsvoorwaarden; een loopbaanbudget, een eindejaarsuitkering en IKB.

Wij bieden je een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met uitzicht op verlenging voor onbepaalde tijd bij gebleken geschiktheid. Het salaris is gebaseerd op schaal 2 uit de Cao Sociaal Werk (€ 1.275 – € 1.675 bruto bij een dienstverband van 24 uur)

Discovery Museum wil een open en inclusief museum zijn, waar iedereen zichzelf kan zijn en zich veilig en gerespecteerd voelt. Jouw talent is belangrijker dan je afkomst, geslacht, gender, leeftijd, geaardheid, handicap of chronische ziekte. Dus ben je enthousiast en wil je graag aan de slag om bezoekers mee te nemen op ontdekkingsreis in ons museum? Solliciteer dan snel!

Hoe kun je solliciteren? –
Reageer door je sollicitatie per mail te sturen naar: solliciteren@discoverymuseum.nl. Vermeld de code PUB23 in de onderwerpregel.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Alexandra Tonnaer (manager publiekszaken) via 045-567 60 52 of a.tonnaer@discoverymuseum.nl.